18 Ekim 2008 Cumartesi

online manav 7/24

manav neden ki diye düşünebilirsiniz eğer semti iyi ise eve servis ağı kurabilmiş ise neden olmasın şahsen ben alışveriş yapardım. sadece global şirketlerin holdinglerin işi değil ki teknolojik rekabet :) eğer bu konuda istek olurda fazla arayüz menü-button banner bulamayan olursa ben bedava hazırlarım (meyveleri çok severim) kısa sürede bi deneme umarım seversiniz:)

16 Ekim 2008 Perşembe

Kurumsal Kimlik - İmaj


Tasarımcı için önemli bir konu daha, Özellikle Büyük şirketlerin dikkat etmişseniz kendilerine has, yıllarca değişmeyen imajları vardır. İnsanlar artık küçük bir resim gördüklerinde bile akıllarına bir marka gelir ve sonrasında alışveriş ihtiyacı gelir. Mesela ben canlı renklerde gökkuşağı gibi bir kazak görsem "tüh yine sezon indirimini kaçırdım acaba bi gidip baksammı magazaya" diye yan yan kartın lmitini de düşünerek benetton sokagına yürürüm.:) bentton bu anlamda dünyaca kabul edilen bir başarıya sahip, canlı renkler (promosyon hatıra kupaları bile öyleydi) hiç değişmedi. Bu kadar global anlamda düşünmesek te bence sarıyer börekçisi gibi en azından marka olayım diyecek işletmelerin kurumsal kimlik edinmesi gerekir.
Wikipedi den aynen aktarıyorum tanımını :Kurumsal kimlik, pazarlamada (marketing), bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir. Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir. Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı bu sistemin vazgeçilmez öğesidir. Öyle ki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem, logo'dan ofis dizaynına, çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan, tabelaya, web sitesinden vefat ilanlarına, ambalaj dizaynından faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir.
Kurumsal kimlik kurumun imzasıdır ve bu yönüyle değişime kapalıdır. Belli dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez.
Kurumsal kimlik çalışmalarında hiç şüphesiz çalışmanın temeli firma logo veya amblemi üzerine kurulmuştur. Logo ve amblem renklerinin her durumda aynı değerde basılması, fontların hiçbir zaman değişmemesi bu çalışmanın temelini oluşturur.
Özellikle renk bilgisinin taşınması, değişmemesi için renklerin pantone numaraları belirtilir.
Kurumsal kimlik firma için oluşturduğu imajla, tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle firmanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalardan biridir.

Bende acizane bu konuda bi kaç çalışma yaptım ilk örneğim kartvizit, antentli matbuat,zarf,yakakartı, CD kapagı oldu ama bloknot,klasör hatta web sitesinin arayüzü bu renklere ve dizayna sadık olarak yapılabilir.Umarım seversiniz.